Pages

24 June 2013

Here We Go

Alkisahnya aku dapat call dari PPD LD pasal jadi guru ganti kat sekolah lama aku untuk tiga bulan, tapi entah kenapa aku steady jea tolak offer tu. Then, smlm parents aku datang and aku bagi tau la yang aku dah tolak offer tu, agak marah juga la parents aku sbb aku tolak offer tu. Menurut mereka, sekarang susah nak cari kerja yang tetap, jadi jangan memilih sangat. Yea, itu aku memang tak dapat nafikan, tapi aku memang tak minat jadi cikgu kot...Kot la~~~...

Tapi yang sebenarnya bukan lah sebab aku tak minat jadi cikgu, aku tak kisah pun kalau kerja pa pa yang penting halal. Tapi buat masa ni aku rsa aku perlukan masa untuk diri aku sendiri, untuk membiasakan diri dengan perubahan fasa yang sedang berlaku. Semua ni terlalu cepat dan berserabut aku rasa, aku cuma boleh diam dan mengabaikan mana2 yang lain dahulu. Kalau masa tengah kerja, memang semua personal aku tolak tepi. Cukuplah dengan kisah lalukn.. Jangan jadi bodoh sangat ikut perasaan,. Setiap perasaan yang ada  boleh berubah2.. 
Ibarat prinsip keabdian tenaga :

"Tenaga tidak boleh dicipta atau dimusnahkan. Tenaga hanya boleh bertukar dari satu bentuk ke satu bentuk tenaga yang lain"

SO, di pendekkan cerita,

Kalau kita tak suka atau tak selesa dengan sesuatu yang kita tak boleh ubah, why not kita ubah cara kita melihat sesuatu tu. Cuba untuk ubah persepsi dan perspektif....

Ayat aku memang berbelit... Tapi itulah maksudnya...



No comments: