Pages

29 October 2011

LATELY

ASSALAMUALAIKUM

Setelah sekian lama jari tidak menari untuk menaip, akhirnya dapat juga aku melarikan jari untuk meluahkan apa yang aku fikir2kan.

Agak merepek disitu(sila abaikan)

Tengok last entry aku pada 13 Oktober, sedikit serious isi kandungan nya. Biasa lah bila hidup berdepan dengan masalah, mesti ada rasa tension sikit. Tapi, why not kita lihat masalah tu dari sudut yang positif. BE PROFESSIONAL... Ini yang aku ada sebut dalam last meeting kitaorang...(tetiba).. Erm, aku tak tahu nak mula dari mana...JUST

LATELY ni..
kami ada salah faham, sedikit membuat aku rasa tension. Tapi try selesaikan dengan cara baik dan buat masa sekarang dah kira ok sikit lah.. 

LATELY ni..
Aku rasa macam terlebih masa free. Tapi thesis aku tak buat pe pun lagi..(mampus).. Baru siap lepas format laptop, so memang ni lah permulaan yang baik untuk start buat keja aku...(agak nya la).. kalau rasa blurrtak tahu nak start something dari mana, try rilekx dulu then, tgk kerja mana yang perlukan keutamaan.

LATELY ni..
Dia suka mainkan aku, memang muka nak kena belasah la kan. Nasib baik ko memang best friend aku. So, takde la aku ambil pusing sangat bila ko mesej kata-kata rayuan ko tu.. huhu.. sudah la weyh..(untuk ko).....
JANGAN LAH JADI PLAY***

LATELY ni...
Rasanya "Pretend you are okay, until you realize you are not pretending anymore" agak berkesan. Bila fikir-fikir balik memang jalan hidup seorang manusia tu pasti akan ada suka dan duka. Bagaimana kita hadapi suka dan duka tu terpulang dari diri kita.. My Dad pernah kata " Allah tidak akan menguji hamba-Nya melebihi batas kemampuan hamba-Nya".. 

LATELY ni..
Aku suka baca balik isi dairy aku yang lepas2.. kenapa??? sebab aku rasa bila lepas baca tu, buat aku berfikir punyalah banyak pengalaman hidup aku... Tak berbaloi nak give up bila ada masalah datang.. So, senang cerita.. bila dah baca sejarah hidup yang lepas tu buat kita berfikir dengan lebih rasional dan matang.

LATELY ni... 
Ada member aku kata, aku lebih sporting.. adakah sporting disitu bermaksud, aku hanya mendiamkan diri bila dimarah atau WHAT??... actually, LATELY ni juga aku rasa mendiamkan diri adalah pilihan yang terbaik.. Bila ada orang sibuk mengata dan menyemakkan diri dengan hal2 aku. Aku rasa tak berbaloi untuk semakkan kepala aku untuk fikir hal2 yang MEREKA buat.. Lebih baik aku fokus kat study aku.. (nak upgrade pointer).. BTW, tu rasanya bukan sporting, tapi BERKECUALI..

LATELY ni..
Aku rasa rindu pada mereka yang dulu. Masa kami baru kenal.......
Rindu family aku gak..(tapi raya ni aku balik cuti gak)

Tu je kot.. Sekian....

p/s: azam untuk Tahun yang ke-21, cuba kawal emosi dengan lebih baik
p/s: Allah tahu apa yang terbaik untuk diri kita..Have faith..

merepek: When u really matter to someone, that person will always make time for u. No excuses, no lies, and no broken promises.

No comments: