Pages

31 January 2012

Cerita di Sebalik versi lagu Hinder -Without You (versi aku)

Assalamualaikum

Macam dah lama aku x membebel kat carpet ni kn..
Sorry, aku terlebih busy dgn stdy aku.. dah final year student la katakan
banyak keja yang kena cover.. sekarang tengah cuti dan jadi penganggur sepenuh masa kat rumah
Aku bukan lah jenis yang berjalan atau bercuti ke mana-mana bila cuti begini.. lagi prefer dok rumah je.
tapi kalau ada peluang aku nak juga join.
Sebut pasal bercuti, aku teringat something yang.. "x payah la nak sorok benda tu"
Fine, abaikan part tu.. (aku complaint somthing)


Kembali kepada tajuk entry
Cerita di Sebalik versi lagu Hinder -Without You (versi aku)

Without you I live it up a lil more everyday. 
Without you i'm seeing myself so differently 
I didnt wanna believe it then 
But it all worked out in the end 
When i watched you walk away 
Well i never thought i'd say im fine without you. 

Ni antara lirik lagu ni.
kenapa pla aku nak cerita pasal lagu ni
erm, lagu ni ada makna tersirat untuk aku sebenarnya..
First time aku dgr lagu ni masa aku kat matrik
Masa tu aku baru break dgn BF aku..
Couple tak lama pun, 9 bulan je..
Sebab break??? , xde sefahaman kot.. bukan jodoh kitaorang..

Called you up cause its been long enough 
and you said that you were so much better 
we have done a lot of growing up 
we were never meant to be together 

Dimulakan cerita,
aku kenal dgn dia masa kat PLKN
dia sama kelas dgn aku, tapi aku x pernah kenal dia
sbb masa tu, aku tgh scandel ngn mamat lain
sampai la 1 masa ni, dia direct kat aku nak kata nak kenal..
first kawan gitu2 je, tapi bila dah habis PLKN tu kitaorang start couple
sampai lah aku masuk matrik..
Tapi macam yg aku kata sblum ni.. xde sefahaman..
hubungan x lama.. Myb sebab aku kuat jelezz kot..
and sebab dia pun xde haluan hidup lagi kot masa tu..
And tambah lagi.. bangsa dan agama yang berbeza.
Dia bangsa cina dan status agama yang aku tak tahu
No hard feeling pun pasal tu.. tapi yang buat aku sangat tak tahan dgn perangai dia
bila tiap hujung minggu dia akan pergi clubbing dan ntah dia buat pe lagi yg aku tak tahu..
Bila dah sllu sgt tension dan sakit hati, stdy aku mmg HANCUS la.. pointer sem 1 aku kat matrik.. pergh!!
Tak payah tahu la berapa.. huhu.. 

Masa tu, aku dah sampai tahap maksimum aku dgn dia.. SABAR aku dah sampai limit..
Rindu dan Sayang tu mmg aku tak rasa dah la..
SAKIT HATI JE LA YANG AKU RASA
sampai aku minta break dan aku cakap kat dia
"Fine, kita break je la.. aku dah tak tahan dgn perangai kau.. asyik buat janji tapi x tepati.. kau pergi je lah dgn perempuan tu"

Yeah, aku masih ingat aku cakap gitu kat dia.. erm, mmg masa tu pn ada gurl yg tengah syok kat dia.
aku dah x tahan jeles, aku lepas je la..
tipulah kalau aku kata x sakit..
masa awal2 break tu, mmg lah sakit, bleh nangis lagi..
tapi masa2 tu lah aku terdengar lagu HINDER ni..
Try la tgk video klip lagu ni..

Girl kat video klip tu dah tak sanggup dgn mamat tu, diorang break
and Girl tu dapat capai apa yang dia nak
dan mamat tu tak..

errr.. macam mana ek.. 
aku lebih kurang girl tu la.. dah break ngn mamat tu
aku fokus kat stdy dan dapat pointer yang aku idamkan..
Tinggi juga la,, aku dapat 3.8++ masa kat matrik tu
andai saja, aku boleh ulang sem 1 aku kat matrik, myb i can do much better than that
tapi menyesal pun tak guna
Yang aku tahu sekarang.. Fokus pada yang lebih penting dulu..

Pasal couple2 ni.. erm, 
aku nak letak belakang dulu lah...
Aku rasa penat yang teramat sangat dengan 
LELAKI YANG TIDAK TAHU MENGHARGAI PERASAAN YANG PEREMPUAN PADA DIA
Seriously!!!

So far, at least sakit hati aku pda ex aku tu dah hilang.. 
Aku dah tak rasa pa pe pn pada dia,
 lagi pn dah lama berlalu
Lagi pun, dia dah tunaikan janji dia pada aku
Alhamdulillah dia memeluk agama islam dan dah bertunang baru2 ni
Aku doakan kebahgian untuk korang berdua..

As untuk aku, pasti ada yang lebih baik untuk aku..

Nak buat conclusion,
Erm, kadang2 kita kena tahu bila masa itu sesuai untuk kita atau tak.
Couple bila anda bersedia, bukan bila anda rasa sunyi.
Biarlah sama2 menghargai dan saling menyayangi..
Jangan sia-siakan apa yang korg..
Tinggalkan sahaja mereka yang sering menyakitkan hati anda
kalau diorang boleh buat seperti korg  x wujud, korg pun bleh buat gitu
Jodoh tu dah di tetapkan,
Bercintalah bagai dunia ni milik korang tapi kalau xde jodoh.. x kemana juga korg
dan 
Bermusuhlah seperti tiada langsung rasa kasih, Bersatu juga korang..


p/s : Perasaan boleh berubah!!!
p/s: ni just cerita aku as reminder diri aku sendiri..
Don't let other, stop you from doing what u wanna do
p/s: Congratz untuk dia!!
p/s : Hidup mesti d teruskan..
p/s: kalau dah tak couple, x semestinya x boleh jadi kawan kn..
(^_^)
p/s: entry ni panjang dan membebel...

beat off : Hinder- Without You

merepek: The problem isnt finding out where you are gonna go-its figuring out what you are gonna do once you get there that is! 

No comments: