Pages

26 May 2015

" You are never too old to set another goal or to dream a new dream"

*Cintailah Aku Sepenuh Hati

I just want you to know that I've been fighting to let you go
Some days I make it through and then there's nights that never end
I wish that I could believe that there's a day you'll come back to me
But still I have to say I would do it all again
Just want you to know

Kenapa kalau ada conflict mesti lelaki akan cakap perempuan adalah makhluk yang paling susah untuk di faham, dan perempuan akan kata lelaki adalah makhluk yang tidak pandai menghargai perempuan. Like seriously?? Biar betul tanggapan 2 spesis berbeza ni....

Lelaki ka? Perempuan ka? Sama2 juga ada akal fikiran, ada hati dan perasaan. Kadang2 emosi makhluk ni sama2 x tentu. Di ikut juga kehendak masing2 sampai lupa pasal orang lain, lupa kehendak diri sendiri dan orang lain yang perlu d penuhi.Demand tu perlu, tapi kena la pada tempatnya juga kn.

Change Topic..

After awhile, i start to lose myself. I don't even know what i want for myself, for my life and for others. 

Terlalu manjakan diri melayan kemalasan, mau kata kerja susah dan stress memang aku menipu la. Kerja sini memang sangat best sebab situasi dan orang2 sekeliling boleh tahan juga la, kemudahan dan gaji kira Alhamdulillah juga. Tapi apa yang aku masi cari sebenarnya? Cukup2 la enjoy tu, dari masa stdy degree lagi tak habis2 program enjoy dan bercuti. Sekarang check IC dan tengok umur sendiri, bukan muda sangat lagi pun (kira muda lagi la sebab umur 2X kn).. haha.. Kalau tgk kawan2 yang lain hampir semua suda settle down tu, tak kan la tiap2 kali ko kena buat muka comel tak bersalah bila anak2 kawan dtg salam ko masa hari raya sambil kawan ko tu kata " Nak, pegi salam aunty" dan dalam hati ko jawab "Erk!, title aunty suda rupanya aku".. Okay, ini serious ya, aku pernah kena.. T.T

Bila kau letak diri kau di tempat orang lain mungkin kau tak boleh rasa dan tau apa yang dia tengah fikir sekarang. Lain orang memang lain cara untuk handle masalah kn. Kau cuma mampu jadi pendengar bila dia luah masalah dia dan minta pendapat. Sakit nya tu di sini bilang Cita citata (*tiba2). Doakan mereka dan diri kita sendiri kuat untuk menghadapi dugaan dan masalah. (^_^)

Last.. Sakit hati adalah sejenis penyakit yang tiada ubat, siapa yang terkena sila cari cara untuk melegakan sakit hati tu sendiri. Kesian bila tgk orang sakit hati, tapi x tau macam mana mau bagi comfort and pujuk orang tu. Especially orang tu adalah besfriend sendiri, memang kesian la. Aku faham macam mana rasa nya sakit hati tu, sebab aku sendiri pernah rasa. Yang aku tahu cara paling berkesan aku pernah cuba adalah redha dan terima tu sebagai takdir diri sendiri. Kita merancang tapi tak semua yang kita mahu kita akan dapat, mungkin ada yang lebih baik. Redha dan tawakal.

Aku mungkin bukan yang terbaik, tapi berusaha untuk yang terbaik untuk elak menyesal kemudian hari. Untuk masa depan tiada siapa yang tahu, rancang dan atur la baik2 apa yang kamu mahu dan aku tetap akan cuba yang terbaik. Aku juga bukan manusia yang mudah percaya orang, tapi aku bagi peluang untuk percaya pada kita dan tunggu sampai masa yang di tetapkan datang.

" You are never too old to set another goal or to dream a new dream"

"I Miss You Yesterday, I Miss You Today and I'll Miss You forever"

No comments: