Pages

26 November 2011

PILIHAN (entry tak de motif)

ASSALAMUALAIKUM

Awal gila aku bangun hari ni.. #kagum.. Kalau ikut yang biasanya takdelah seawal ni aku update entry, tapi rasa nak menaip tu da tak boleh tahan. Semalam tido kat bilik ydp aku, nad and cda. ada ika skli. Macam2 ni cerita yang kuar, dari personal, stdy, sosial and pasal pengalaman pun ada. Best dapat lepak bilik diorang, sampai lupa nak balik bilik sendiri. (menyimpang sikit).

First, rasa nak membebel pasal kawan2 aku. Sebelum tu, nak wish Happy Birthday untuk kawan aku, Kak Bell suksis.. hehe.. Sorry tak join celebrate sama. hihi.. Pasal kawan2 aku ni, dah lama aku pendam tau, sampai dah menjadikan confident level aku jatuh gile nie. Senang cerita, aku tak tahu korang baca atau tak blog aku, tapi aku tahu ada sorg dari diorang baca. Actually, aku tak boleh join dengan cara korang yang pretending like nothing happen... Everything okay...Seyes k, korang tak puas antara satu sama lain, tapi korang tak selesaikan pun benda tu, siap boleh berpura-pura yang antara korang tu takde masalah. Boleh gelak same2. bergurau, hangout and enjoy together. Tapi lepas tu mesti ada yang mengadu pasal tu, mengadu pasal ni.. padahal benda yang sama je pun. Aku tak kisah kalau nak mengadu kat aku, tapi plez la BE MATURED.. Aku pla yang jadi tension tau. Jujur aku bagi tau pada mereka2 ni AKU SANGAT TAK SUKA DIPERGUNAKAN!!!!... sebab tu la kalau aku nak pergunakan org aku bagi tau dia dulu(tiba2 ingt cerita lain).. Apa ko ingat mentang2 aku diam, aku tak kisah ke... Aku nak ko sedar sendiri.. jangan lah asyik masa susah ko cari aku, tapi bila masa senang ko pergi ngn kawan2 ko yang ko rasa boleh bagi benefit kat ko... So, sebab tu aku perlukan masa untuk perbaiki balik persepsi aku pada korang. klau aku rasa aku dah ok, nanti aku join korang balik.. UNTUK KORANG.. PLEZ LA SELESAIKAN BENDA TU... UNTUK KO, NO SECOND CHANCE UNTUK KO KALAU NAK PERGUNAKAN AKU LAGI... THANKX..

Second, pasal PILIHAN.. kalau korang di beri pilihan untuk memilih antara percaya kawan atau percaya BF, mana yang korang pilih?? macam susah nak decidekan. So, apa yang korang akan buat bila kawan korang tu bagi tau pasal rahsia Bf korang pada korang, rahsia yang tak pernah ada orang tahu. Juz kawan korang tu and BF korang tu je? (macam ada scandal je kn bunyi rahsia BF korang and kawan korang tu)... Mana yang korang nak percaya?? memanglah korang akan tanya Bf korang kn pasal cerita tu, nak tahu cerita tu betul atau tak. Kalau BF korang tu jujur maybe dia akan bagi tau benda yang sebenar, tapi kalau dia nak menipu, mesti apa yang kawan korang bagi tahu tu bercanggah dengan apa yang BF korang explain kn.. So, ni dari diri korang sendiri la nak percaya sapa, either kawan atau BF.. juz pesanan aku, why don't korang try fikir2 secara rasional dulu pasal benda tu. kadang2 manusia ni senangkena tipu dan termakan pujuk rayu. Rasanya kawan korang takkan senang2 nak cerita pasal benda tu pada korang kalau bukan sebab dia ada alasan yang kukuh..(mesti ada yang fikir, kalau sebab kawan tu jeles ngn bf dia cam mne).. tu korang fikir la sendiri yea, jangan menyesal di kemudian hari sudah. Tak de guna...

Sorry la sangat2 pada kawan2 aku ni.. Aku memang sangat2 perlukan masa... Aku da tak boleh nak terima cara budak tu layan aku, dari awal kenal sampai lah sekarang.. SORRY GENG..

Sorry lah sapa yang baca entry tak de motif aku ni.. hehe.. aku juz rasa nak meluah je.. so, aku membebel la kat sini.. BTW, THANKX..

p/s: U Know Who U Are

merepek: Never place your happiness in someone else's hands, because once they're gone, so is your happiness.

No comments: