Pages

24 February 2015

Berusaha untuk Redha

*Off lampu dan kipas

*Baring dan capai phone

*On data network dan google

*noraziahabdullahvip.blogspot.com



Dulu aku pernah kata aku mungkin akan menyesal dengan keputusan yang aku buat. Persoalannya, adakah aku menyesal? Aku pun tak tahu jawapan nya, yang aku rasa sekarang cuma kosong.

Pernah tak rasa bila kita dah usaha kita serah segalanya pada Dia dan bila kita x dpt apa yang kita usahakan tu kita boleh rasa terima dengan tenang.... ?

Tak semua yang kita mahu kita boleh dapat, dalam rezeki kita ada hak orang lain juga rezeki orang lain,kembalikan pada pemiliknya...

Hal yang tiba2 terlintas d fikiran petang tadi lepas nampak dia "Kalau Allah nak "tunjuk", Dia akan tunjuk juga pada kita. Percaya pada perancangan Dia untuk kita, x kan rugi apa2 pn"

Aku mungkin bukan orang baik2, kadang2 aku rasa mengalah dan aku penat. Tersangat penat dengan apa yang aku rasa, tapi belum sampai tahap untk buang perasaan kemanusiaan aku lagi.

Bagaimana jika suatu hari nanti akan di tanya "Apakah yang telah kau lakukan sepanjang hayat mu? Mana perginya masa 24jam sehari yang di peruntukkan?"

Pembaziran masa banyak sangat, lalai dan leka sangat.. bukan penat, tapi malas untk berusaha.. Sampai bila?

*Playlist

*Tak selamanya selingkuh itu indah

*Apa pun yang aku buat, aku sandarkan kepada Nya

No comments: