Pages

11 February 2015

Resolution

*New Tab

*Youtube

*Blank Space by Taylor Swift

Okay, here we go.......

11.2.2015

Resolution:

Pagi tadi bangun awal dari biasa, fikir2 apa yang perlu d lakukan untuk hari ini. Sambil2 bersiap untk kerja pilih baju untuk d pakai. Antara pilihan baju t-shirt pink, biru, merah, oren dll... Mood hari ni rasa nak pakai t-shirt biru. Okay, set dan terus pakai baju tu..................... dan.........................opppssssss..... macam ada yang tak kena, baju rasa tak selesa dan rasa sangat sempit/ketat. Kenapa ka? apa yang telah terjadi? baju2 lain rasa masi okay dan rasa selesa, tapi kenapa baju itu?

Sambil berfikir ni bukan setakat gaji ada kenaikan, tapi berat badan pn ada kenaikan juga ni. Maklum la, dah masuk tahun 2015 kn, lagi2 sejak kebelakangan ni makan macam anak raja... 

So My resolution?

Kalau siapa yang fikir " BELI  BAJU BARU"?. Nah, kamu salah di situ. Ya, memang aku ada terfikir pasal membeli baju baharu memandangkan baju sempit/ketat itu.

Tapi aku memilih untuk TURUNKAN BERAT BADAN. Ya, itu yang aku pilih berbanding buang baju lama dan beli baju baru.

Kenapa? 

Pernah terbaca d fb pasal this old couple punya relationship, diorang dah kawen untuk tempoh masa yang lama tapi masih bersama hingga usia semakin lanjut. Ayat mereka simple and deep.

"We were born at the time when something is broken, we fixed it and not throw it away"

So, ada faham di situ apa maksud aku?

Memang zaman sekarang semua benda canggih, tapi pernah terfikir pasal sentimental value sesuatu benda tu. Bagi kita mungkin benda tu biasa2 saja, tapi bagi orang itu adalah kenangan dan memori masa lalu.

Tapi bukan la maksud aku baju biru tu ada sentimental value ke atau apa, tapi yang aku maksud kn when something is broken try to fix it and not throw it away la. Da kuar pn Manglish aku akhirnya.

kbai...
Embedded image permalink

No comments: