Pages

27 September 2011

Seimbangkan

ASSALAMUALAIKUM

Fine, mood aku da terganggu pepagi ni. Macam biasa la(biasa la sgt~~), pergi jaga barisan student naik bas. Memandangkan pagi ni hujan , ada juga student yang muka tembok pergi potong barisan. (PERGH!!!!, MANTAP LA KO)..dipendekkan cerita, ada seorang student lelaki ni, aku tau la aku ni kecik je. tapi jangan la bantah kalau aku suruh ko pergi baris. Ni bagi alasan yang ko da baris, kalau ko dah baris napa masuk barisan dari tepi.. macam S*** la kan, siap tolak aku balik ni..FINE, kali ni aku lepaskan kau, lain kali jangan harap la.

Kembali kepada tajuk, SEIMBANGKAN.. Khas untuk pelajar yang ada komitmen lain macam aku.. Yup, as student n as wakil pelajar... Sem  ni aku dah start final year aku, Surely, aku kena buat thesis and lab untuk FYP.. serious, aku tak tergerak pun nak buat lagi... tapi yang x sepatutnya terjadi pun ada gak.. thesis n FYP aku tak gerak, tapi kerja aku as JAKMAS( wakil pelajar tu) pun tak gerak lagi.. Aku sendiri tak tahu apa yang aku nak sebenarnya... Senang la org cakap, pandai2 la balance kan.. Susah kot nak buat.. Tapi aku tak menyesal n tak rasa nak tarik diri pun dari buat 2 2 benda ni.. kan aku ada moto baru, KALAU ORANG LAIN BOLEH BUAT, KENAPA AKU TIDAK??.. BTW, tambah moto lagi.. ni untuk personal life aku.. IF YOU WANNA PLAY, THEN I'LL PLAY..(perlu  ke??~~~)... nak balancekan study n tugas, memang tak senang, tapi tak salahkan kalau berusaha dulu.

.Before you talk, listen. Before you react, think. Before you criticize, wait. Before you pray, forgive. 
Before you quit, try..


. First step, plan masa, buat perancangan. listkan apa yang patut di buat, bahagi masa dengan baik. elakkan pembaziran masa dan bertangguh and yang paling penting KURANGKAN ENJOY.. (sangat~~).. Point yang paling penting, biar emosi kawal perasaan, bukan sebaliknya.JANGAN LAYAN SANGAT PERASAAN MENGARUT TU LAGI~~~


So, as permulaan untuk aku. Pergi cari study planner yang cik YDP aku bagi. PLAN STUDY n KERJA.. Kurangkan pembaziran masa..(tapi pengecualian untuk malam ni, aku ada aktiviti luar dgn kawan2 aku.. hehe).. And untuk minggu ni sampai hari ahad, aku nak minta cuti dari JAKMAS, Aku nak betulkan kepala aku dulu balik.. Nak buat re-branding..(la sangat~~)..


BTW, semalam ada perbincangan dgn Ajk lain, EPS kitaorang pesan, jaga sahsiah n jagan cakap belakang, Jangan buka aib orang.. n ada la lagi.. aku setuju dengan benda tu.. lebih2 langi part yang JANGAN BUKA AIB ORANG..ada orang ni dia banyak punya gila( ni general statement), GILA KUASA, GILA HARTA, GILA PANGKAT, GILA yang REAL PUNYA GILA and GILA PERASAN pun ada.. banyak la jenis gila lagi.. nak di cerita, Kalau ada yang terlibat dengan jenis2 gila ni, tak payah la  orang lain sibuk nak hebohkan.. Bak kata EPS ktorg, jangan buka aib orang, kalaupun orang tu ada cerita yang tak baik, tak payah la nak cerita kat orang lain kan.. biar pun orang yg tmpt kita cerita tu tak kenal orang yang ada aib tu.. Sebab dia, memandangkan tak kenal la, persepsi dia akan sangat berbeza,.. Cerita yang tak besar mana pun boleh jadi hot( macam kucing lahirkan anak anjing).... kalau nak cerita juga, cukuplah cerita kat dairy je( tu pun kalau ada dairy la).. and kalau nak cerita juga, jangan mention sapa orang tu..


K la, aku dah lambat.. nak siap gi kelas.. huhu.. Last pesanan, pandai2 balancekan study n tugas n hal peribadi juga,( untuk diri aku  juga) TANGGUNGJAWAB dan AMANAH


p/s: semua ni untuk diri aku sendiri juga untuk yang lain2..


merepek :"Look for a situation in which your work will give you as much happiness as your spare time." - Edward L. Bernays



No comments: