Pages

17 July 2011

Erm... love, laugh and life

Assalamualaikum

Nak mula entry dengan soalan panas sikit. Pernah tak korang buat scene kiss or tgk org kissing masa tengok wayang kat cinema??.. HOT tak soalan aku, jawapan aku (teet).. Sekarang ni aku tengah mood nak tengok wayang, tapi x dapat and x boleh... huhu, sedih.. Pe kaitan dengan soalan aku pla ni..

Dimulakan cerita, aku ada pergi tengok wayang skli ngn member aku kat satu tempat ni, kami keluar 5 org kot kalau aku tak salah ingat. Tengok crita red eagle kot, x sure dah. Tapi yang aku tak ble lupa, bila kawan aku yang dduk tgh antara kami bgi tau ada org buat scene masa crita tu tgh main.. ==' (teet skli lgi). Boleh tak bayangkan,org tengah tengok action muvie, ble pla ada org (teet).. Aku tak tahu nak bgi respon cam mana skrg. Klu dulu memang kena kritik la kn ngn kitaorg. Kalau yea pun, cari la tmpt yang kurang org @ yg xde org. Ni bukanlah aku nak menggalakkan, tpi agak r weyh.. Terganggu fokus org yg nak layan muvie tu, yg tak ble blah nya, tahu org lain perasaan apa yg diorg buat tu, ble pla buat tak tahu.. siap teruskan juga.. ==".Err, tapi kn... hehe..?? (nakal juga aku ni)

Next cerita pla, pasal.. tak tahu nak explain cam mana. 
Aku pun bukanlah baik mana pun ada je salah yg aku buat, even aku tahu salah pun aku still gak buat sampai la kena padahnya balik kat aku ( tapi aku x jahat sgt la, baik gak sikit.. cheewah). Ni aku nak minta tolong la pada sapa2 yang baca benda ni.. Boleh tak kalau kita saling ingat-mengingatkan tentang kebaikan dan keburukan. Maksud aku, kalau rasa ada orang yang kita kenal tu buat something yang tak betul, tegur2 la sikit. janganlah pla, bila dia dah buat salah , terus tinggal je dia ..."TOLONG JANGAN ABAIKAN DIA".. Bimbing dia dan bagi la nasihat dan kata2 semangat untuk dia balik ke pangkal jalan. Kita tak tahu masa depan kita macam mana, sekarang kita senang dan mereka susah, esok lusa tiada siapa yang tahu apa yang bakal jadi melainkan Tuhan.

Next cerita pla, pasal cinta..
Aku bukanlah Dr. CINTA.. tapi aku rasa nak tergelak bila ada cerita drama tv ni, pelakon dia tu cakap " kenapa cinta mesti berakhir dengan air mata?". First tu aku senyum je dengar statement tu, tapi aku x tahan geli hati, aku terus gelak macam (tuuut)..haha.. CINTA tu hanya orang yang pernah alami je tahu rasa dia mcm mana. lumrah org bercinta la kan, ada suka dan duka.. Tak semestinya dah bercinta tu akan bersama, ada pasangan yang bercinta sampai tak ingat dunia dan akhirat pun boleh break gak. Teras untuk cinta ni percaya dan jujur, kalau takde salah satu, memang sure la hubungan korang tak berapa kukuh ( feeling kot aku taip ni, sambil dgr lagu hafiz, awan nano). Memang la break up tu sakit, tipu la sapa yang kata tak sakit. SAKIT HATI!!!.. tapi hidup mesti diteruskan, Kalau ada jodoh tak kemana juga tu.. Doa dan tawakal je.

Next cerita pla, 1%
Ni bukan tajuk cerita korea 1% of anything tu.. 1% di sini bermaksud, in any matter, there always have 1%, terpulang lah 1% pe pun. Nilai 1% ni dah kira SANGAT BERNILAI tau, dengan nilai yang nampak remeh ni, banyak perubahan boleh berlaku. Cth: markah dan gred exam. Di aplikasikan 1% ni dalam peluang, selagi ada usaha 1% ni boleh bertukar menjadi 100%. USAHA TANGGA KEJAYAAN, tapi jangan lupa doa dan tawakal. ^^.. Tambah lagi, 1% dalam harapan, bermula dari nilai 1 ini, harapan yang ada akan menjadi impian dan cita2. dan masih juga perlukan usaha, Dalam hati manusia, agak mustahil anda langsung tidak mengharapkan sesuatu tu walau sekecil zarah. Akan terdetik juga rasa itu.

Panjang kot...
Aku pun manusia juga, aku juga punya perasaan. Walau perbuatan itu hanya sekecil zarah, tapi kesannya sangat besar.

p/s: pasal yang kiss tadi tu abaikan je.. ^^

credit: google
=='
merepek: Don't cry for a person who left you,The next one may fall for your smile
(^_^)

*Sedih tapi sampai bila??*

No comments: