Pages

23 June 2011

Cinta dan Curang

Assalamualaikum
Hai

C.I.N.T.A.
Apa maksud CINTA tu sebenarnya?. Aku pun tak tahu apa maksud dia sbnrnya. Tapi aku curious, cinta tu sama dengan sayang ke??, Ntah, aku pun x tahu jawapannya. Aku rasa nak buat entry pasal ni sebab aku terbaca blog orang. kat blog dia tu, dia cerita pasal CURANG.

Kalau aku x salah, cinta tu boleh buat sepasang kekasih ni saling menyayangi. Kalau saling menyayangi, kenapa boleh ada yg CURANG??. Kaum manakah yang selalu curang? kaum lelaki atau perempuan?

Pada dasarrnya, kedua-dua kaum ini pun ada yang curang. tidak dapat dinafikan fakta itu. Tetapi kaum mana yang lebih ramai curang, itu pun aku x tahu jawapannya. 

Anatara sebab yang aku tahu kenapa ada pasangan yang curang adalah sebab da bosan dan boring dengan pasangannya itu. Ini biasanya terjadi kepada cinta2 monyet.. Ni jenis cinta yang biasanya dialami oleh pelajar sekolah..

*off record jap
Ni gara2 aku tertengok fb adik aku, ada kawan dia ni baru belajar f3 tapi gaya bercinta, fulamak!!..macam org yg da bercinta 20 @ 30 tahun.. huhu.. EXPERT..

*sambung balik

Yang sebenarnya, aku x la expert pun bab ni. aku tahu cikit2 je. berdasarkan pengalaman kpel2 lepas. Tapi aku tetap nak membebel juga pasal benda ni.


Aku nak kata tak puas hati pasal org curang ni, ntah juga la jawapan aku. Tapi, pendapat aku, kalau ada yang terfikir nak curang dengan pasangan tu, cuba fikir dulu pasal pe anda nak curang?? X rasa sayang ke dengan pasangan ko tu?? ke ko mmg x syg?? X kan la ko couple ngn dia sbb ko nak apa yang ada kat dia je kot. agak la bai. Kalau nak couple biarlah sampai ke alam perkahwinan.. (cheewwaah).. betul la apa.. Kalau x kawen, pe la tujuan korang couple kn?.. Jangan main ngn perasaan anak org, nanti lu sendiri yang kena balik..

Maybe sebab tu kot ada yang prefer bercinta lepas kawen. Mybe Diorang rasa itu adalah yang terbaik. Dan ntah, sekali lagi aku x tahu nak kata pe pasal tu. Aku x berani nak fikir pasal kawen ni, hehe... TAKUT.. besar kot komitmen kena tanggung kalau da kawen. Bukan setakat tunang, akad nikah, kawen , naik pelamin je. Tu korang rasa da ok fikir bila sebut pasal kawen.. huhu.. Kalau x ready, jgn la gatai nak kawen. Banyak benda kena ready tu, banyak aspek kena teliti. Tak de ny la bila korang rasa korang da ada CINTA tu korang boleh kawen da, kena fikir juga sara hidup lepas da kawen tu,, n macam2 lagi la

*apa yang aku merepek da ni
layan je la..

Berbalik kepada kisah curang tadi tu, banyak sebabnya kenapa ada yang curang. Kalau nak tau pegi explore blog ni pasangan curang dan blog ni perempuan curang..  (gambar dia tu buat aku pandang 2 kali.. haha).. 

Tu je kot yang aku nak merepek ni..

Peace k

(^_^)

p/s1 : Thanks kpda tuan2 punya blog yang aku jelajah.. hehe..

p/s 2:   Ada x puas hati, komen je.. xda pendapat yang salah.. hehe

merepek : Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu siapa jodoh kita.” :)



3 comments:

Anonymous said...

cinta hilang tu ler curang
hmm

Anonymous said...

eh. blog ni mcm dah lain

Haeiza_azieaH said...

ubah warna tema je.. hihi.. tapi x payah la curang, klu cinta hilang break je la terus.. huhu